Aantal wachtenden aan de SAB balie op dit moment is: 0

Moderne verwarring

De jongere generatie is er mee opgegroeid; de digitale wereld. Op zich kunnen de meeste binnenvaarders prima hun weg vinden in deze wereld, maar soms kan het wel eens verwarrend zijn.
Het verschil tussen bijvoorbeeld een website en een webshop is vooral voor de iets ouderen onder ons een lastig gegeven. Waar moet je zijn als je wat wilt zien?

Website of webshop
Op de SAB-website vind je een heleboel informatie over alle diensten die de SAB aanbiedt, zoals wat je moet meenemen als je een nieuw vaartijdenboek wilt en wanneer je recht hebt op een volgende functie in jouw dienstboekje. Ook een bilgeboot in jouw regio kun je vinden op de site.
Wil je iets aanvragen c.q. bestellen zonder dat je een bezoekje hoeft te brengen aan de SAB-balie, dan kun je gebruik maken van de SAB-webshop. Het woord op zich zegt het al; de webshop is een digitale winkel. In de webshop kun je aangeven dat je bijvoorbeeld een vaartijdverklaring nodig hebt of je vaartijd wilt laten afstempelen. Voor ondermeer de afstempeling van het dienstboekje heeft de SAB ook lijfelijk het boekje nodig. Na de bestelling (en betaling via iDeal) krijg je een bevestiging per mail en een bestelnummer. Dit nummer vermeld je bij het nasturen van het betreffende boekje naar de SAB. Zo kan de SAB jouw bestelling gemakkelijk koppelen en de bestelling sneller in behandeling nemen.

12 maanden of 15 maanden
De SAB krijgt ook wel eens de vraag of je het dienstboekje nu eens per 12 of per 15 maanden moet laten stempelen. Het dienstboekje heeft een geldigheid van 12 maanden en moet om te kunnen varen als bemanningslid geldig gehouden worden door ieder jaar te stempelen.
De vaartijd mag de SAB tot 15 maanden terug stempelen. Er wordt tot 15 maanden teruggeteld vanaf de datum van binnenkomst van het boekje bij de SAB. De niet afgestempelde vaartijd voor deze 15 maanden komt te vervallen.

Mijn-SAB versus Inloggen ecorekening
Er wordt ook regelmatig gevraagd of voor informatie over facturen het beste kan worden ingelogd in ‘Mijn-SAB’ of ‘Inloggen ecorekening’. Beiden programma’s voldoen prima. ‘Mijn-SAB’ is echter nieuwer en uitgebreider. Hierin kun je alle informatie zien met betrekking tot jouw ecorekening en/of jouw abonnement. Je kunt ook je eigen facturen inzien en downloaden.

Openingstijden balie

Maandag 09:00 - 16:00
Dinsdag 09:00 - 16:00
Woensdag 09:00 - 16:00
Donderdag 09:00 - 16:00
Vrijdag 09:00 - 16:00
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten

Bezoekadres

Waalhaven Z.Z. 19
3089 JH Rotterdam

Tel : +31 (0) 10 798 98 98
Fax: +31 (0) 10 404 80 19

Postadres

Postbus 5700
3008 AS Rotterdam

© 2018 SAB All Rights Reserved.

Geachte bezoeker,

Onze website maakt gebruik van cookies. Deze zijn nodig voor het correct functioneren van onze website. Lees meer....

Accepteren

SAB Stichting Afvalstoffen & Vaardocumenten Binnenvaart (SAB) en cookies

Uiteraard respecteert de SAB uw privacy en heeft de SAB ervoor gezorgd dat u met de cookies niet persoonlijk kan worden geïdentificeerd. Gegevens die wel in de cookies staan opgeslagen, bewaart de SAB zorgvuldig en worden niet met andere partijen gedeeld (behalve onze affiliates) tenzij dit wettelijk verplicht is.
Om de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken, gebruikt de SAB tevens andere cookies. Deze cookies zijn afkomstig van: Google Analytics, Google +1, AddThis, Double Click, XGraph en Livechatinc. Google Analytics, Google +1 en AddThis leveren rapportages over hoe bezoekers onze website gebruiken. Om daarvan gebruik te kunnen maken, plaatst de SAB cookies. De cookies verzamelen onder meer anonieme gegevens over uw surfgedrag en IP-adres. de SAB heeft geen controle over wat deze partijen met de cookies doen.

In- en uitschakelen van cookies

Cookies kunt u in- en uitschakelen of verwijderen via uw browser.

 

Dit cookiebeleid is voor het laatst herzien op 09-01-2017

Mededeling