Van Rembours naar Vooruit betalen
Postnl stopt binnenkort met Rembourszendingen. Dit houdt in dat er straks geen mogelijkheid meer is om bij de postbode te betalen.
Het aanvragen van handelingen met betrekking tot vaardocumenten kan op 3 manieren: per post, via de webshop en op afspraak aan de SAB-balie. Wordt je pakket via de post toegestuurd dan krijg je de bestelling aangetekend of onder rembours toegestuurd, na gelang de wijze waarop de aanvraag door je is gedaan. Het versturen van de aangetekende stukken blijft ongewijzigd bij een aanvraag via de webshop. Er is echter een grote wijziging gaande met de rembourszendingen. Dit heeft betrekking op alle aanvragen die per post worden ingediend.
De SAB is via een zijroute binnen ’Postnl’ ten ore gekomen dat de rembourszendingen vermoedelijk per 1 januari 2020 ophouden te bestaan. Dit zou betekenen dat er alleen nog maar via de webshop besteld en betaald zou kunnen worden. Omdat niet iedereen kan c.q. wil internetbankieren, is de SAB versneld op zoek gegaan naar een vergelijkbaar alternatief.
Doe je vanaf 16 december 2019 een aanvraag per post, dan is de routing als volgt:
- de aanvraag komt per post binnen;
- je ontvangt een bevestigingsmail van de binnenkomst van de aanvraag;
- jouw aanvraag wordt verwerkt en de bestelling klaargezet;
- je ontvangt een factuur met het verzoek om te betalen;
- na binnenkomst van de betaling wordt de bestelling verstuurd.
In de mail met het betaalverzoek vindt je de diverse mogelijkheden om de factuur te betalen, bijvoorbeeld door een bankoverschrijving, iDeal of creditcard. Er hoeft dus niet meer te worden betaalt aan de postbode en de verzendkosten zijn lager.