Van Rembours naar Vooruit betalen

Postnl stopt binnenkort met Rembourszendingen. Dit houdt in dat er straks geen mogelijkheid meer is om bij de postbode te betalen.

Het aanvragen van handelingen met betrekking tot vaardocumenten kan op 3 manieren: per post, via de webshop en op afspraak aan de SAB-balie. Wordt je pakket via de post toegestuurd dan krijg je de bestelling aangetekend of onder rembours toegestuurd, na gelang de wijze waarop de aanvraag door je is gedaan. Het versturen van de aangetekende stukken blijft ongewijzigd bij een aanvraag via de webshop. Er is echter een grote wijziging gaande met de rembourszendingen. Dit heeft betrekking op alle aanvragen die per post worden ingediend.

De SAB is via een zijroute binnen ’Postnl’ ten ore gekomen dat de rembourszendingen vermoedelijk per 1 januari 2020 ophouden te bestaan. Dit zou betekenen dat er alleen nog maar via de webshop besteld en betaald zou kunnen worden. Omdat niet iedereen kan c.q. wil internetbankieren, is de SAB versneld op zoek gegaan naar een vergelijkbaar alternatief.

Doe je vanaf 16 december 2019 een aanvraag per post, dan is de routing als volgt:
- de aanvraag komt per post binnen;
- je ontvangt een bevestigingsmail van de binnenkomst van de aanvraag;
- jouw aanvraag wordt verwerkt en de bestelling klaargezet;
- je ontvangt een factuur met het verzoek om te betalen;
- na binnenkomst van de betaling wordt de bestelling verstuurd.

In de mail met het betaalverzoek vindt je de diverse mogelijkheden om de factuur te betalen, bijvoorbeeld door een bankoverschrijving, iDeal of creditcard. Er hoeft dus niet meer te worden betaalt aan de postbode en de verzendkosten zijn lager.

Beperking afgifte bilgewater opgelostP7220008

Zoals op onze website stond vermeld was er een beperking van afgifte van bilgewater in enkele regio’s. De SAB kan nu mededelen dat deze beperkingen sinds vrijdagmiddag 11 oktober zijn opgelost.

 

 

 

Problemen met inname bilgewaterhallo hoog water rijn e1513609592204

Nadere aanvulling op ons eerdere bericht omtrent inname bilgewater

Zoals het op onze website stond vermeld is er geen acuut landelijk probleem voor de afgifte van bilgewater. De afgifte is echter wel beperkt in de regio’s Rotterdam, Drechtsteden, Oost Nederland en Noord Nederland. Dit komt vanwege de beperkte verwerkingsmogelijkheden van het bilgewater aan wal. Op zeer korte termijn wordt hier een oplossing voor gerealiseerd door middel van de uitbreiding van de opslagcapaciteit op de inzamellocaties. De eventuele beperkingen voor de afgifte van bilgewater zijn dan voorbij.

Plan nu je afspraak voor de SAB-balieop afspraak SAB

Er werd de SAB al heel lang en frequent gevraagd of ze iets kon doen aan de soms lange wachttijden, want tja... het werk wacht niet. Van veel klanten kwam de vraag of de SAB niet óók op afspraak kon gaan werken? Dit wordt immers al op veel plaatsen gedaan?

Na lang beraad heeft de SAB besloten gehoor te geven aan de grote vraag vanuit de binnenvaart: per 1 mei 2019 gaat de SAB op afspraak werken. Via de computer, laptop, smartphone of tablet kun je nu zelf een afspraak inplannen om jouw vaardocumenten te regelen aan de SAB-balie. Op de SAB homepage vind je in de menubalk de optie 'afspraak maken'. Het programma geeft aan hoe lang jouw afspraak vermoedelijk gaat duren en zal de afspraak schriftelijk aan je bevestigen. Dit zal (onverwachte) wachttijden zoveel mogelijk beperken.

Het blijft natuurlijk wél van belang dat je de juiste documenten bij je hebt. Check vóór je bezoek welke documenten je mee moet nemen voor de handelingen die je wilt laten uitvoeren.

Kan ik nu niet meer ‘spontaan’ langskomen? Ja en nee. Nee, want je hebt een afspraak nodig. Ja, je kunt altijd checken of er voor diezelfde ochtend of middag nog een plek beschikbaar is. Tot een uur voor de gewenste tijd kan er worden ingepland, mits er plaats vrij is natuurlijk.

Mocht je het lastig vinden om een afspraak in te plannen of regel jij je zaken liever op afstand? Dan biedt de SAB-webshop een goede oplossing. Je kunt de door jouw gewenste handelingen digitaal aanvragen, de docu­menten uploaden én betalen via iDeal. Eventueel moet er nog een te stempelen vaardocument worden nagezonden. Na binnenkomst van dit document, met vermelding van het bestelnummer, kan er snel een koppeling gemaakt worden met jouw bestelling en heb je de bestelling met een paar dagen in huis. Dit bespaart niet alleen een hoop tijd maar ook reiskosten.

 

20130226 120533Aanpassingen restafvalabonnementen 2018

Sinds de invoering van het abonnementensysteem voor de inzameling van scheepsbedrijfsafval in 2013 is het aantal abonnementen toegenomen. Hierdoor is het in 2018 mogelijk om een aantal verbeteringen door te voeren. Uit de afgiftecijfers is gebleken dat er behoefte is aan een ruimere afgiftemogelijkheid voor KGA. In 2018 verhogen we de hoeveelheid KGA die afgegeven kan worden binnen het abonnement van 10kg naar 15kg per abonnement per jaar. Tevens is besloten om op de 10 inzamellocaties waar momenteel gescheiden restafval kan worden afgegeven, ook papiercontainers te plaatsen. Deze uitbreiding van de mogelijkheden voor gescheiden inzameling zorgt voor een vermindering van de stroom restafval en draagt bij aan de kabinetsdoelstelling voor een circulaire economie in 2050. De abonnementstarieven zullen naar aanleiding van deze verbeteringen niet worden verhoogd.

hallo hoog water rijn e1513609592204Container Belfeld & hoogwater

Vanwege hoogwater verwachting op de Maas zal de restafvalcontainer op de sluis te Belfeld tijdelijk verplaatst worden naar hoger gebied. De container zal op een nader te bepalen datum weer teruggezet worden.


De container zal tijdens die periode niet bereikbaar zijn.

Digitale vaardocumenten Update oktober 2017IISR concept bedrukking sideview

In 2014 was de SAB op eigen inititief begonnen aan het concept om het vaartijdenboek en dienstboekje te digitaliseren. In 2015 is hier succesvol een kleinschalige pilot mee gedraaid met een aantal schepen. Nu in 2017 is de SAB in opdracht van Prominent via het Scheepvaart & Transportcollege bezig om een 2e pilot te draaien met een verbeterd concept voor een digitaal vaartijdenboek en dienstboekje. 

Pagina 1 van 3

Bestel via onze webshop

U kunt snel eenvoudig uw vaardocumenten bestellen via onze webshop.

Bestellingen via de webshop worden sneller afgehandeld en zijn goedkoper in verzendkosten.

Klik hier voor onze webshop.

Openingstijden balie

Per 1 mei alleen op afspraak.
Maak hier uw afspraak.

Maandag 09:00 - 16:00
Dinsdag 09:00 - 16:00
Woensdag 09:00 - 16:00
Donderdag 09:00 - 16:00
Vrijdag 09:00 - 16:00
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten

Bekijk hier eventuele gewijzigde openingstijden

Bezoekadres

Waalhaven Z.Z. 19
3089 JH Rotterdam

Tel : +31 (0) 10 798 98 98
Fax: +31 (0) 10 404 80 19

Postadres

Postbus 5700
3008 AS Rotterdam

© 2019 SAB All Rights Reserved.

Geachte bezoeker,

Onze website maakt gebruik van cookies. Deze zijn nodig voor het correct functioneren van onze website. Lees meer....

Accepteren

SAB Stichting Afvalstoffen & Vaardocumenten Binnenvaart (SAB) en cookies

Uiteraard respecteert de SAB uw privacy en heeft de SAB ervoor gezorgd dat u met de cookies niet persoonlijk kan worden geïdentificeerd. Gegevens die wel in de cookies staan opgeslagen, bewaart de SAB zorgvuldig en worden niet met andere partijen gedeeld (behalve onze affiliates) tenzij dit wettelijk verplicht is.
Om de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken, gebruikt de SAB tevens andere cookies. Deze cookies zijn afkomstig van: Google Analytics, Google +1, AddThis, Double Click, XGraph en Livechatinc. Google Analytics, Google +1 en AddThis leveren rapportages over hoe bezoekers onze website gebruiken. Om daarvan gebruik te kunnen maken, plaatst de SAB cookies. De cookies verzamelen onder meer anonieme gegevens over uw surfgedrag en IP-adres. de SAB heeft geen controle over wat deze partijen met de cookies doen.

In- en uitschakelen van cookies

Cookies kunt u in- en uitschakelen of verwijderen via uw browser.

 

Dit cookiebeleid is voor het laatst herzien op 09-01-2017

Mededeling
feed-image Feed Entries