Aantal wachtenden aan de SAB balie op dit moment is: 0

Als uw huidige dienstboekje vol (of vermist) is en u wilt een nieuw dienstboekje aanvragen dan hebben wij het volgende nodig:

  • Een volledig ingevuld aanvraagformulier;
  • Eén recente pasfoto;
  • Een (kopie) geldig legitimatiebewijs;
  • Uw huidige dienstboekje (zover deze niet vermist is);
  • Een Kennisgeving van Vermissing indien uw huidige dienstboekje vermist is;
    U kunt aangifte doen van vermissing van uw dienstboekje bij uw lokale politie of bij de SAB balie.
  • Een originele geneeskundige verklaring voor de Rijn- en binnenvaart niet ouder
    dan 3 maanden indien u ouder bent dan 65 jaar of als uw dienstboekje vermist is (Zie lijst keuringsartsen). 

U kunt een aanvraag voor een vervolg dienstboekje doen:

  • Via de webshop.
    U kunt de gevraagde documenten digitaal uploaden bij uw bestelling en afrekenen middels iDEAL. Uw huidige dienstboekje stuurt u per post na o.v.v. het ordernummer.
    Doorgaans wordt uw bestelling binnen 2 tot 3 werkdagen in behandeling genomen. Wij sturen uw bestelling weer aangetekend naar u terug.
  • Per post. 
    U stuurt uw aanvraag en bovengenoemde documenten naar Postbus 5700, 3008 AS te Rotterdam. Wij sturen uw bestelling weer terug onder rembours. Dit betekent dat u aan de postbode dient te betalen. Aanvragen per post hebben een langere verwerkingstijd (+- 14 werkdagen) en brengen hogere kosten met zich mee vanwege de rembourskosten.
  • Aan de SAB balie.
    U of een gemachtigde kan persoonlijk langskomen bij onze balie op werkdagen tussen 09:00 en 16:00. Uw bestelling wordt direct afgehandeld en u rekent af per pin (contant niet mogelijk). Afhankelijk van het aantal wachtenden kunnen de wachttijden oplopen tot meer dan een uur.

Tarieven dienstboekje

Nieuw of vervolg dienstboekje

€ 53,36

Controle & afstempelen

€ 20,10

Functiewijziging

€ 20,10

Tarieven per 1-1-2017 - Inclusief BTW

Dienstboekje vermist?

Een dienstboekje is een officieel document. Als deze vermist is dient u hiervan aangifte te doen bij de politie of aan de SAB balie. U krijgt dan een Kennisgeving van Vermissing, waarmee u bij ons weer een nieuw dienstboekje kunt aanvragen.

Bestel via onze webshop

Bestellingen via de webshop hebben een kortere verwerkingstijd en zijn goedkoper wat betreft de verzendkosten.

Klik hier voor onze webshop.

Zelf uw gegevens inzien

Wist u dat u zelf uw gegevens digitaal kunt inzien? Zo kunt u uw persoonlijke gegevens bekijken, de bij ons geregistreerde vaartijden, diploma's, certificaten, enz.
Registreer uzelf voor toegang tot uw gegevens via www.iisr.eu

© 2017 SAB All Rights Reserved.

Geachte bezoeker,

Onze website maakt gebruik van cookies. Deze zijn nodig voor het correct functioneren van onze website. Lees meer....

Accepteren

SAB Stichting Afvalstoffen & Vaardocumenten Binnenvaart (SAB) en cookies

Uiteraard respecteert de SAB uw privacy en heeft de SAB ervoor gezorgd dat u met de cookies niet persoonlijk kan worden geïdentificeerd. Gegevens die wel in de cookies staan opgeslagen, bewaart de SAB zorgvuldig en worden niet met andere partijen gedeeld (behalve onze affiliates) tenzij dit wettelijk verplicht is.
Om de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken, gebruikt de SAB tevens andere cookies. Deze cookies zijn afkomstig van: Google Analytics, Google +1, AddThis, Double Click, XGraph en Livechatinc. Google Analytics, Google +1 en AddThis leveren rapportages over hoe bezoekers onze website gebruiken. Om daarvan gebruik te kunnen maken, plaatst de SAB cookies. De cookies verzamelen onder meer anonieme gegevens over uw surfgedrag en IP-adres. de SAB heeft geen controle over wat deze partijen met de cookies doen.

In- en uitschakelen van cookies

Cookies kunt u in- en uitschakelen of verwijderen via uw browser.

 

Dit cookiebeleid is voor het laatst herzien op 09-01-2017