Let op: per 1 april worden er verandering doorgevoerd vanwege het nieuwe Reglement Scheepvaartpersoneel op de Rijn.
Lees hier meer.
Als uw huidige dienstboekje vol (of vermist) is en u wilt een nieuw dienstboekje aanvragen dan hebben wij het volgende nodig:
- Een volledig ingevuld aanvraagformulier;
- Eén recente pasfoto;
- Een (kopie) geldig legitimatiebewijs;
- Uw huidige dienstboekje (zover deze niet vermist is);
- Een Kennisgeving van Vermissing indien uw huidige dienstboekje vermist is;
U kunt aangifte doen van vermissing van uw dienstboekje bij uw lokale politie of bij de SAB balie. - Een geneeskundige verklaring voor binnenvaart niet ouder dan 3 maanden indien u een "oud" dienstboekje had uitgegeven vóór 1 april 2023. (Zie lijst keuringsartsen).
U kunt een aanvraag voor een vervolg dienstboekje doen:
- Via de webshop.
U kunt de gevraagde documenten digitaal uploaden bij uw bestelling en afrekenen middels iDEAL. Uw huidige dienstboekje stuurt u per post na o.v.v. het ordernummer.
Doorgaans wordt uw bestelling binnen 2 tot 3 werkdagen in behandeling genomen. Wij sturen uw bestelling weer aangetekend naar u terug.
- Per post.
U stuurt uw aanvraag en bovengenoemde documenten naar Postbus 5700, 3008 AS te Rotterdam.
Aanvragen per post hebben een langere verwerkingstijd (+- 14 werkdagen). Als uw aanvraag gereed is ontvangt u per mail een factuur welke u op verschillende methodes kan betalen. Als de betaling is ontvangen sturen wij uw documenten aangetekend op. - Aan de SAB balie.
Maak uw afspraak hier...